donderdag 4 oktober 2012

Zo hoor je het ook eens van een ander...

Hey Bernard,

Ik las zojuist opnieuw uw column op je blog. Ik ben een fervent lezer ervan en u slaat telkens weer de nagel op de kop. Het is inderdaad een feit dat er veel jeugdige renners de kansen niet krijgen die zij verdienen.
Ik vrees dat de toekomst van het wielrennen somberder is dan dat we eigenlijk zien. Waarschijnlijk heeft dit veel te maken met de financiële crisis van de afgelopen tijd, maar toch moeten we ook stellen dat renners van eigen bodem te weinig naar waarde geschat worden.
Velen (waaronder ikzelf) gaven voorrang aan hun studies en worden nadien vaak over het hoofd gezien. Ik heb het er onlangs met een ex-belgisch kampioen bij de prof overgehad en ook hij zag de toekomst somber in. Het is zoals u al zei: Bij de profs rijden er veel rond die de plaats innemen van jonge renners die niet eens kunnen bewijzen wat ze waard zijn. Ook regelmaat telt de dag van vandaag niet meer mee. Het is een mooi gezegde dat velen geroepen zijn, maar weinigen uitverkoren. Dat gezegde bevat veel waarheid, maar toch zijn er velen die uitverkoren zouden moeten worden, op basis van hun uitslagen.

België heeft volgens mij al veel talenten zien verloren gaan, door de manier van werken. In België verwachten ze teveel van renners op jonge leeftijd, wie als iets oudere renner resultaten boekt, daar wordt geen rekening mee gehouden. Dat vind ik zeer spijtig. Om nu maar een voorbeeld te geven. In Engeland wordt er wel rekening mee gehouden. Jonathan Tiernan- Locke is daar het levende bewijs van. Hij wordt prof bij Team Sky en dat op een leeftijd van 28 jaar. Leeftijd zegt niet altijd alles blijkt dus maar.

Volgens mij draait de wielerwereld vandaag de dag meer en meer rond wie je kent. Het gaat er niet om hoe goed je bent of hoeveel prijzen je gereden hebt, maar om wie je kent.

Ik schrijf u gewoon eens deze mail, om te melden dat u het vaak bij het rechte eind heeft. Ik denk er net als u en vele anderen over. Er zijn al veel jongens hun moed verloren door de, eigenlijk extra-sportieve, problemen in het wielrennen en er zullen er hoogstwaarschijnlijk nog velen volgen, omdat ze nooit de kansen krijgen of gekregen hebben die ze eigenlijk verdienen.

Laat ons hopen dat er in de toekomst verandering in kan komen.


Naam en adres van de inzender bekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten