maandag 8 mei 2023

 Zoek er niet langer naar, het is (voor altijd?) wèg, zèlfs op hun site!


Het Laatste Nieuws brengt géén jeugdwielrennen meer

 

Het sloeg niet eens in als een bom dat Het Laatste Nieuws zelfs op zijn site niet langer ruimte voorziet voor het jeugdwielrennen.

Zij zouden dat zowaar doen uit … budgettaire overwegingen. Wablief? Met hoeveel manschappen zijn ze daar duur aanwezig in de Giro om datgene te herkauwen wat Eurosport al integraal in beeld bracht?

Afgelopen weekend was een knaller voor het Vlaamse jeugdwielrennen.

Victor Vercouillie won zaterdag in Sas van Gent de 13,1 km. tijdrit van het Internationaal Beloften Weekend en verlengde die knalprestatie ’s anderendaags met een derde plaats in het eindklassement.

In La Flèche Ardennaise, een 1.2 met deelname van procontinentale teams, stond William Lecerf op het podium met de Nederlander Menno Huising en de Italiaan Francesco Busatto. 

Tijl De Decker won Paris-Roubaix u23 maar HLN had er geen boodschap aan iets over te brengen over een compleet Vlaams podium waarop ook Gil Gelders en Robin Orins postvatten.

Hetzelfde nihilistische lot waren de PK’s voor nieuwelingen, LBL en de GP Bob Jungels voor juniores, beschoren.

 

Het jeugdwielrennen is nu wel helemaal de paria van de kranten, die enkel oog hebben voor de glamour & glitter van het topwielrennen om, net als voor het voedbol, hetgeen men reeds zag op TV nodeloos te herkauwen en te analyseren.

 

Ik vroeg mij af of de wielerbonden in deze hun verantwoordelijkheid niet kunnen opnemen door op hun sites een digitale al of niet gesponsorde wielerkrant in het leven te roepen. Dat zou wat geven bij die doelgroep, waarvan zij tenslotte de ... voogden zijn?

Indien ik (meer dan) een beetje jonger was en geen … digibeet dan zou ik mij dit ter harte nemen en alsnog op poten zetten. Redactionele en illustratieve ruggesteun zou ik wel nog in hoge mate kunnen bieden.

 

De gang van zaken bij Het Laatste Nieuws kunnen we maar beter indachtig zijn wanneer we een losse krant gaan kopen of ons abonnement moeten hernieuwen. Is het sop die kool nog wel waard?

 

Laten wij ons in deze evenwel geen illusies maken: wanneer het regent in Parijs, dan druppelt het in Brussel. Hiermee bedoel ik dat Het Nieuwsblad op termijn de trend van Het Laatste Nieuws zal volgen, wat het overigens al deed bij de reducering van de regionale sportbladzijden een kleine twee jaar geleden.

Merkwaardig: HLN schort het regionale sportnieuws (ook op zijn site) op tot september, meer bepaald tot de voetbalcompetitie herbegint. Capito?! Het geilige kalf zal dus ook in deze verder gespaard worden. Goed om weten!

3 opmerkingen:

  1. ik heb alle Velo s BOEKEN EN ZOEK EEN LIEFHEBBER DIE ZE GAAT KOESTEREN ALS IK ER NIET MEER BEN

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vraag je ervoor: globaal en (bij voorkeur) partieel. Laat aub iets weten op: bernard.bvba@telenet.be (Bernard Callens)

      Verwijderen
  2. Mijn verbintenis met HLN loopt stilaan ten einde, wat hun argumenten ook mogen zijn,onze interesse reikt verder dan ellenlange artikels over veel te dik betaalde vedetten

    BeantwoordenVerwijderen