maandag 6 december 2021

Omwille van universitaire studies

Na Tijs zette ook Dries VERSTAPPEN er reeds 

als tiener een punt achter

 

 

Je schrikt er toch even van wanneer je verneemt dat Dries Verstappen al op zijn 18de stopt met koersen om de volstrekte voorrang te verlenen aan zijn universitaire studies in Leuven voor handelsingenieur. Zijn anderhalf jaar oudere broer Tijs deed het hem in 2019 voor en is inmiddels aan zijn tweede academiejaar in dezelfde richting begonnen nadat hij eerst aan geneeskunde nipte. Dries heeft zodoende een academiejaar voorsprong.


TIJS

Beide zonen van Bert (controller in het Nederlands chemiebedrijf Arlanxeao dat synthetische rubbers produceert) behoorden nochtans tot de fine fleur van hun lichting. 


DRIES

“Mijn mooiste herinnering was mijn verkiezing tot Jonge Flandrien der nieuwelingen in 2019”, herinnert Dries zich graag. “Toen was stoppen nog helemaal niet aan de orde maar als neo-junior liep het niet zoals ik het wenste. Tijdens de lockdwon geraakte ik overtraind en kwam geen poot vooruit. Goed dat Gunther Stockx mij rehabiliteerde. In die nare dagen had ik al uitgemaakt dat 2021 mijn laatste koersjaar zou zijn maar dat verliep zelfs zonder overwinningen helemaal naar wens met podiumplaatsen in de Ardennenkoers van Herbeumont (tweede na Alec Segaert) en derde plaatsen in Angreau-Honnelles en de Keizer in Koksijde/Pittem. Ik twijfelde weer, zeker nadat Home Solution - Soenens mij flatteerde met een bijzonder attractief aanbod maar ik bleef tenslotte bij mijn eerste standpunt, ook al omdat de pandemieën voor blijvende onzekerheid zorgen.”

“Ik weet het nu al dat ik het, net als mijn broer twee jaar geleden, bij het lengen van de dagen moeilijk zal krijgen wanneer ik de andere renners zien trainen. Ik zal overigens niet naast de koers kunnen kijken want mijn vriendin Shania De Prijck zal mij onbedoeld triggeren want zij koerst als tweedejaarsjuniore. Ik hoop dat zij, in combinatie met haar hogere studies economie - moderne talen, ook sportieve progressie boekt. Misschien gaan wij bij gelegenheid samen trainen. Wie weet wat er nog allemaal aan leuks op ons afkomt.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten