woensdag 15 december 2021

De revival van Laurens DE PLUS zou velen verblijden

 

 

Voor Laurens De Plus lijkt er eindelijk licht aan het einde van zijn donkere tunnel, en néén: het is geen spookrijder die op hem afstormt. 

Vooral tijdens zijn tweede campagne bij Jumbo-Visma in 2019 maakte hij indruk met de energieke wijze waarop hij de podiumplaats van Steven Kruijswijk vrijwaarde, waaruit ook de aanstaande eindwinnaar Egan Bernal voordeel haalde. Aansluitend won hij de BinckBank Tour (nu Benelux Tour. De wereld leek aan zijn voeten te liggen want hij had dan al een driejarig contract mogen naamtekenen bij de Ineos Grenadiers, voor de klassementsrenners het beste team ter wereld.

Twee van die campagnes zitten er inmiddels op, ze werden niet bepaald een succes want beide jaren opgeteld komt Laurens aan amper 23 koersdagen. Blessureleed in 2020 en een virale infectie in 2021 waren de demonen, die met zich brachten dat 10 april 2021 (met een virale infectie uit de Basque Country gestapt) zijn laatste koersdag was. 

Nu lijkt hij uit de koersdood op te staan om te tonen wat hij op zijn 26ste nog in zijn mars heeft. 

Op een stage op Mallorca werkte Laurens zijn mindset in een vrolijker plooi. "Rond en gezond, en klaar om weer af te zien", zo omschreef hij zijn fysieke toestand tijdens zijn persmoment. Hij moet van vèr terugkomen om zijn inhaalbeweging af te ronden en een balans tussen wat hij al kan en wat hij uiteindelijk wil. Pas op 1 september raakte hij zijn fiets opnieuw aan. Ruim drie maanden verder heeft hij stappen gezet maar de weg is nog vrij lang en zal bovenal hobbelig zijn. Hij zal zowat 400 dagen out of competition zijn geweest maar hij twijfelt niet dat het goedkomt. Met dank aan zijn team dat hem bij monde van ceo Dave Brailsford liet weten dat ze hem whatever door dik en dun zouden blijven steunen. Dat geeft de koersende burger de moed om te volharden na een lanngdurige donkere periode.

Dat hij wat ‘aangekomen’ is, verontrust hem niet. Hij kan zijn tijd nemen, ‘zijn’ wedstrijden komen er allicht pas vanaf mei aan, nà het klassieke voorseizoen. Afgelijnde doelen zijn nog niet aan de orde, hij wil het periode per periode bekijken. Waar zijn scheepje vanaf de klaarste weken aanmeert, dat ziet hij dan nog wel.  


1 opmerking:

  1. Ik voel me weer zo gezegend in mijn huwelijk nadat Dr. Igbinovia mijn man terugbracht die 3 maanden van mij gescheiden was. Am Inge Bennink, genaamd uit Zutphen, Nederland Ook al heb ik monden over mijn hele lichaam, het zal niet genoeg zijn om Dr. Igbinovia te bedanken voor zijn hulp aan mijn leven. Mijn man is 3 maanden van mij gescheiden en ik heb pijn en pijn gehad zonder hem, dus ik zocht overal naar hulp, maar niets werkte, pas toen ik Dr. Igbinovia bedoelde met wie ik online contact opnam, legde ik mijn situatie aan hem uit en hij beloofde dat mijn man binnen drie dagen contact met me opneemt voor zover mijn hart nog steeds voor hem klopt. Ik geloofde in hem en hij bereidde een spreuk voor mij voor en mijn man belde me precies zoals Dr. Igbinovia zei. Hij smeekte en zei dat hij me terug nodig heeft en nu leven we weer gelukkig. Iedereen die mijn artikel leest en hulp nodig heeft, moet contact opnemen met zijn e-mail doctorigbinovia93@gmail.com of whatsapp +12162022709 en viber +12066713285 de beste manier om je huwelijk te redden

    BeantwoordenVerwijderen