woensdag 30 september 2020

 De redder van ‘zijn’ BinckBank Tour … 

Chapeau, Rob DISCART !

 

Gisteren vernam ik uit betrouwbare bron dat het niet al te best zou gaan met de gezondheid van Rob Discart, de in Blankenberge afwezige geestelijke vader van de BinckBank Tour, met wie ik nog meer ‘te doen’ had toen ik vernam dat de Nederlandse ritten werden geannuleerd omwille van de coronamaatregelen.

 

Toen Robs edele naam viel tijdens de uitzending van La Flèche Wallonne schrok ik mij een hoedje -> ‘het zal toch géén waar zijn?’.

Toch wel maar in de gunstige betekenis want Rob redde zowaar ‘zijn’ BinckBank Tour van de uitholling. De in Vlissingen geplande tijdrit kon vandaag niet meer gered worden maar wel vrijdag in Riemst naar de Slingerberg (600 meter lang met negen bochten en gemiddeld 6% stijgend). 

Chapeau ook voor burgemeester Mark Vos en zijn logistieke diensten.

 

Ook de vrijdagrit die normaal uit mosselcity Philippinne zou vertrekken is gered en verbogen tot een race op een lokaal circuit in Aalter.   

Het noodlot van de twee Nederlandse etappes van de BinckBank Tour zal ook de Amstel Gold Race op zaterdag 10 oktober. Dat is dan wel goed nieuws voor Gent-Wevelgem, dat ’s anderendaags in de startplaats ... Ieper nog meer toppers zal kunnen verwelkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten