maandag 28 september 2020

 Waarbij Michel WUYTS zwaar uit zijn rol valt

Wout VAN AERT 

heeft Primoz ROGLIC 

nièts te verwijten

  

Dit moeten de ‘kenners’ die, binnen een mix van chauvinisme en populisme, vinden dat Primoz Roglic meer kon / moest doen voor zijn dierbare Jumbo-Visma - ploegmaat Wout Van Aert eens GOED LEZEN en zelfs enkele keren nàlezen.

Het is jammer dat daar commotie rond was”, aldus Wout. “Primoz heeft echt zijn best gedaan. Ik heb het vanop de eerste rij gezien en kan daar het best over oordelen. Hij zat net zoals heel de groep op de limiet. Iedereen wist dat we mee moesten zijn met Alaphilippe, maar dat konden we niet.”

 

Trouwens indien het zo was zoals velen menen te moeten beweren dan zou Primoz Roglic daarmee evenzeer zichzelf tekort gedaan hebben. Indien Julian Alaphilippe werd bijgehaald dan was ook voor hem nog alles mogelijk. Deden Marc Hirschi, Michal Kwiatkowski en Jakob Fuglsang dan zoveel meer in de achtervolging van de stervende zwanen? 

Vergeet daarbij niet dat ze op stap waren met iemand die in de spurt enkele lengten sneller zou zijn als hen. Last but not least is er het basisgegeven dat een wereldkampioenschap verreden wordt volgens de landenformule. Kijk maar eens hoe Dries Devenyns daarmee omsprong en er op anticipeerde. Hij weigerde een selectie omdat hij het niet zou kunnen opbrengen om zijn aanvallende kopman Julian Alaphilippe terug te halen. 


Michel Wuyts zag het totaal anders en viel zondagavond op de Facebook-live-studio van Sporza loodzwaar uit zijn rol met deze confidenties:


"Wout van Aert moet op tafel kloppen bij Jumbo-Visma."

"Hoe langer ik hier zit, hoe meer ik in zak en as vertoef.”

 "Ik heb zin om een gat in de grond te graven en er heel diep in weg te kruipen. Eerst leef je nog in de semi-euforie van de uitzending, maar nu... Hoe dicht kon je bij de wereldtitel komen?"


Man, man, man … vooral dat laatste: ik denk dat ik mij opmijn veertiende iets in die trant zal hebben laten ontvallen toen Benoni Beheyt op het WK in Ronse 1963 de zegepas afsneed van mijn toenmalig idool Rik Van Looy.

Zoiets mag niet niet uit de spreekbuis komen van een 63-jarige ooit gerespecteerd VRT-commentator maar uit de mond van een rabiate supporterende patriot

Michel, die ik in het algemeen blijvend adoreer om zijn kennis en welbespraaktheid, heeft zich daarmee nog meer anti’s op de hals gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten