vrijdag 6 april 2012

Arne Van Roosbroeck is goed bezig!
Arne Van Roosbroeck deed het in 2010 als één van de jongste eerstejaarsnieuwelingen uitstekend. Behalve een mooie serie regionale ereplaatsen behaalde hij fraaie uitslagen in het kampioenschap van België en de Trofee van Antwerpen. Er mocht van hem verwacht worden dat hij als tweedejaars tot de subtop zou behoren. Toch niet, want behalve een tiende plaats in de Herman Vanspringels Diamond hield hij zich vooral op in het regionale circuit, waarin hij weliswaar vier mooie overwinningen behaalde. Niettemin werd er meer verwacht van hem maar dat beklemtoonde ik iets te grof in mijn Wielerjaarboek 2011-2012. Dat is bij Els Van Verre, zoals het een trotse mama past, in het verkeerde keelgat geschoten en dat heb ik geweten.
Eén en ander heeft ook Arne een prikkel bezorgd. Als één van de jongste eerstejaarsjunioren werd hij (na Seppe Verschuere) tweede (op 122 dln.) in Lierde, derde in Essen en zesde in Oudenaarde-Heurne. Enkel door pech bleef hij verstoken van een gelijkaardig resultaat in Moerkerke, in de Guido Reybrouck Classic, een interclub die hij dus niet versmaadt en nog blijkt aan te kunnen ook.
Arne koos dus hoegenaamd geen verkeerde sport (zoals mijn WJB ongewild suggereerde) keuze maar bleef als tweedejaarsnieuweling, althans volgens mij, onnodig hangen in het regionale circuit. Dat zal hem als junior dus niet meer overkomen. U hoort nog van hem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten