maandag 30 december 2019

Baanrevelatie Runar De Schrijver wil ook constanter prestéren op de weg

Runar De Schrijver is vooralsnog een jongen van uitschieters. Als degelijke aspirant (drie overwinningen waarvan twee in het niet nabije Ramsel) haalde hij als eerstejaarsnieuweling slechts tweemaal de top vijf: vierde in Machelen maar bovenal als winnaar in Uitbergen. Het was er ééntje om in te lijsten want behaald op onder anderen Yoran Van Gucht, Stan De Cruyenaere, Luca D’Hollander, Renzo Geurs, Jonas De Schampheleire,…..
“Uiteraard was dat mijn mooiste moment”, bevestigt Runar, “zoals het kampioenschap van Oost-Vlaanderen mijn minste was. In Steenhuize werd ik pardoes meegesleurd in een zijdelingse valpartij. Er was even paniek, ik werd afgevoerd zonder breuken maar met afgebroken voorste tanden.”

Foto Alain SENNESAEL

Zijn eerste seizoen als nieuweling eindigde alvast beter dan het begon maar zijn voornaamste doelstelling haalde hij toch met het afdwingen van een precieuze stek in de Topsportschool. Die omgeving inzonderheid de nabijheid van de Blaarmeersen inspireerde hem want in de Belgische baankampioenschappen werkte hij zich op tot dé absolute revelatie, die over de 500 meter 42 honderdsten seconde minder deed dan Il Imbatido Yoran Van Gucht, voor wie hij vier maanden na Uitbergen, plots het zwarte beest leek. Rune overtrof Yoran eveneens in de keirin, waarin het evenwel zelf moest afleggen tegen Inias Leten. Ook in de snelheid werd Runar tweede en in de scratch derde. De toon is nu al een beetje gezet voor zijn campagne als tweedejaarsnieuweling.
“Ik wil vooral regelmatiger uit de hoek komen”, blikt Runar vooruit. “Indien ik dat kan combineren met nu en dan een uitschieter dan zal ik aan een perfect traject bezig zijn.”

Runars drie jaar oudere broer Bjarne koerst eveneens. Hij is tuk op revanche na een total loss 2019 als tweedejaarsjunior.
“Het liep voor geen meter”, valt papa Johan in, “maar wat het nog zoveel erger maakte was, dat het zo lang duurde eer men de oorzaak vond: een vernauwde hoofdslagader in het bekken, een typisch ongemak voor coureurs. Onbegrijpelijk dat men dit niet eerder op het spoor kwam. Deze beproeving zal Bjarne sterker maken om de moeilijke overstap naar de beloften te pareren."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten