vrijdag 20 december 2019

Ook Jens Dalle 
zette enorme stappen

De onopvallende aspirant en als eerstejaarsnieuweling heeft in 2019 enorme stappen gezet. Zijn globaal zegecijfer van de vier vorige jaren werd bijna verdubbeld. Hij is in zijn voordeel onherkenbaar geworden. Vroeger had ik de indrukdat hij niet goed in zijn vel zat, nu loopt hij over van zelfvertrouwen. Zou het te maken hebben met zijn overstap naar Onder Ons Parike?

“Neen, vooral de hand van mijn papa Jurgen”, wijst Jens als oorzaak aan. “Hij leerde mij gerichter trainen en slimmer koersen en dat rendeerde. Vanaf eind maart was ik waar ik wilde zijn en dat bleef zo tot de slotdag in Affligem, die weliswaar een dubbel gevoel ontlokte.”
Zeven overwinningen werden zijn buit. De mooiste daarvan lijkt Kruishoutem behaald op ruim honderd concurrenten onder wie enkele kleppers maar die in het nabije Alveringem beroerde hem meer.
“Ik had aan de helft van mijn familie en vooral aan mijn opa beloofd dat ik zou winnen”, glimt Jens. “Ik hield woord en maakte er een hoogstandje van door al na 25 km. aan te vallen en het voortouw vast te houden tot aan de finish. Ik stond versteld van mijn eigen blufpoker.”
Het viel Jens te beurt aan het eind van een overgeslaagde (na)zomer met zelfs een zesde plaats in de Memorial Igor Decraene.
“Ik had in Waregem nog dichter kunnen eindigen want toen ik startte, stak de wind nadelig op en dat kan mij de zeven seconden gekost hebben die mij scheidden van het podium.”
Enkel de Topcompetitie en de afsluitende manche in Affligem, waar hij nochtans elfde werd en de eerste tussenspurt won, riep een dubbel gevoel op.
“Ik had uitzicht op de groene trui van de tussenspurten tot na een hertelling bleek dat Cian Uijtdebroeks recht had op vijf punten meer. Daardoor won hij met vier punten voorsprong in plaats van te verliezen met één punt minder dan ik. Onverklaarbaar!”
Het kan Jens’ algemene grote voldoening niet temperen. Hij stapt met het volste vertrouwen naar de junioren over en laat niets aan het toeval over. Dat zijn conditionele paraatheid nu al meer dan oké is, sprak vorige zondag uit zijn overwinning in de Beach Challenge van Koksijde.

Ook in het Atheneum van Diksmuide is hij goed aan zet met sociale & technische wetenschappen zodat hij zijn dagen nog een andere interessante invulling hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten