dinsdag 12 oktober 2021

Hoe deden de wielerploegen het in 2020? 

 

De méésterwerken van

Bram VANDECAPELLE 

Een absolute aanrader voor rechtgeaarde wielerfans

 

Wanneer het goed is, dan zeg ik het nog véél liever dan wanneer het dat helemaal niet is.

Wat Bram Vandecapelle (met wie ik helaas nog niet in contact kwam) deze week in “Het Nieuwsblad / Sportwereld” neerzette, is niet goed maar zonder meer onnavolgbaar UITMUNTEND

Hij fileert al vanaf dinsdag het reilen en zeilen in 2020 van de 19 World Tour-ploegen en de drie Belgische pro-continentale teams. 

Wie domineerde? Wie pakte de mooiste zeges? En welke ploegen vielen volledig door de mand?

Graag was ik contact gekomen met deze edele wielerjournalist die als weinig anderen de leesbehoeften van de rechtegeaarde wielerfans aanvoelt. 

Helaas voor mij wordt “de koers is van ons” als een territorium afgebakend door Bicycle Guy Fransen, de zelfverklaarde chef sport, en Wim Vos, zijn eerste handlanger voor het wielrennen. 

In weerwil van die zelfverheerlijking: geen van beiden komt inzake interessante wielerbijdragen aan de hielen van Bram Vandecapelle, een verademing tussen de vele prietpraat van “de koers is van ons”. In de goede context mis ik ook de inmiddels genpensioneerde Hugo Coorevits.


“Het Nieuwsblad / Sportwereld” verdient anders wel een pluim voor de herwaardering van het regionale sportnieuws, waarmee het eveneens hoog scoort. Ijzersterk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten