vrijdag 4 oktober 2019

Van Benjamin Verraes hebben we het laatste 
nog lang niet gehad

Benjamin Verraes zal geen derde keer op een rij de eindranking van First Cycling van de Belgische koersen aanvoeren. Voor de tweede plaats kan hij nog haasje overdoen met de (na zijn achtste plaats in de Kustpijl van Knokke-Heist) stilgevallen Arne Marit maar de huidige lijstaanvoeder Rutger Wouters is niet meer bij te halen, but so what?!

Benji won donderdag “eindelijk” de Omloop van het Hoogserlei, terwijl ik abusievelijk dacht dat al eerder was gebeurd. Overigens moet het zijn “het" in plaats van de Hoogserlei”, ook ik maak dus fouten en niet weinig zelfs.

Benji rondde in Tielt het dozijn en plaatste zo een nieuwe parel aan zijn rijkelijke kroon, al schat hij zijn tiende overwinning, de Memorial Francis Leners in Momignies, nog iets hoger in. Op langere termijn aanziet hij zijn triomf in Heusden Koerse in 2018 als de mooiste. Het is niet iedereen gegund om Iljo Keisse van een begeerde sant in eigen land af te houden. 

Voorlopig “slechts” twaalf overwinningen in 2019, de grote helft van de 22 en de 23 uit de vorige jaren, wat zijn totaal in de kleuren van VDM-Trawobo tot tegen de zestig brengt.  
“Winnen en verliezen hangt van kleinigheden af en die procentjes had ik dit seizoen meer tegen dan mee”, ziet Benji als verklaring. “Na mijn papa in 2014, mijn mama in 2016 verloor ik in november 2018 ook mijn oma. Dat doet iets met een mens, zeker indien het zo kort op mekaar volgt.”

Een vierde campagne bij VDM-Trawobo komt er niet want met een ook ambitieuze concullega  kan hij niet door één en dezelfde koersdeur, jammer maar helaas.

Er waren het voorbije jaar ook meevallers, één gigantische zelfs toen hij in oktober 2018 via Linkedin gesolliciteerd werd door de snoepproducent Haribo om hun regional Account Manager te worden. Toen hij hoorde dat hij een mevrouw kon opvolgen die na veertien jaar pensioengerechtigd was, voelde hij zich aangesproken.Toch blijft hij ook in 2020 gedreven koersen en zal dat zelfs met een extra dimensie zijn. Meer wil hij er nog niet over kwijt maar het zal hoedanook spraakmakend zijn. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten