zondag 20 oktober 2019

Wat insinueert Sven Nys 
eigenlijk over Eli Iserbyt?

Bent u ook geschrokken van Sven Nys’ commentaar op de sterke seizoenstart van Eli Iserbyt op de site nieuws365.be?
Ik anders wel en nog geen klein beetje, zelfs ik vind het (als decennialange bewonderaar van Sven) er meer dan behoorlijk over, zo ken(de) ik hem niet. 
Nys had het niet verwacht, vandaar onderstaande citaten, die al van zaterdag waren en dus nog vòòr Iserbyt er zijn eclatante triomf in Bern aan toegevoegde.
“Neen. En ik heb er ook geen verklaring voor. Zijn talent is onmiskenbaar. Maar vorig seizoen haalde hij amper het podium bij de elite (één keer slechts red.), zakte hij vaak diep weg. Ook afgelopen zomer maakte hij geen indruk. Plots steekt hij er in alle facetten met kop en schouders bovenuit. Vermogen, explosiviteit…. Hij loopt zoals ik hem dat nooit eerder zag doen."
"Eli is niet geleidelijk aan gekomen, maar ‘pats boem’, met drie stappen tegelijk. Niemand die dát had verwacht, zelfs niet binnen zijn eigen team. Ook dat maakt het zoeken en tasten voor Toon Aerts. ‘Hoe pak ik die kerel aan?’ Afwachten hoe het verder gaat evolueren. Ik heb de voorbije 25 jaar wel méér van die momentopnames gezien. Sweeck, bijvoorbeeld. Laurens leek klaar om zijn plaats net onder Mathieu en Wout in te nemen. Tot: de grote terugval.”
Nys insinueert dus ondubbelzinnig dat er met Iserbyt méér aan de hand moet zijn. Is het aan Sven om zich daar op dié manier over uit te laten? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Eli zelf noch zijn entourage het zomaar daarbij zullen laten. Als dat zich maar niet als een boemerang tegen de al langer omstreden ‘Kanibaal van Baal’ keert. In dat geval: eigen schuld, dikke bult!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten