dinsdag 19 november 2019

Kenji Coenen boekte 
aardig wat vooruitgang

Kenji uit Avelgem hield het als 12-jarige bij mountainbiken met een tweede plaats in het West-Vlaams kampioenschap als highlight. Toch switchte hij, net als Viggo Van Neste, als 13-jarige naar de weg en daar heeft hij allerminst spijt van met twee jaar op rij een overwinning in Zerkegem.
“Halfweg september had ik ook in Ledegem halfweg moeten winnen maar ik focuste mij op de eindstreep van de nieuwelingen, begon te vroeg te juichen en de beter uitkijkende Axel Vandamme jumpte mij nog voorbij”, zucht Kenji.
Kenji realiseerde als 14-jarige een bijzonder regelmatig seizoen met elke maand drie top vijf plaatsen. Hij stond er van meet af aan met als enige afknapper een 21. plaats in het BK tijdrijden op bijna honderd seconden van Yarno Van Herck en dat is véél te véél voor iemand van Kenji’s kunnen. Dat zal Eric (een neef van zijn mama Barbara) Van Lancker hem wel eens laten weten.
“Ik doe dat niet graag want ik kan dat niet goed”, bekent Kenji ootmoedig.
Hoezo: waarom zou hij dat nièt kunnen en anderen wel? Kenji is niet de enige bij wie dat meer tussen de oren zit dan in de benen. Een volgende keer dit proberen: de blik op oneindig, het verstand op nul en het gashendel geleidelijk opendraaien. Zo eindigt hij op het BK van 1 mei 2020 minstens tien plaatsen dichter dan hij dit jaar deed in Sint-Lievens-Houtem.
Kenji is aan zijn 3.TLOA sportwetenschappen aan de Sportschool van Oudenaarde bezig. Hij hoopt in de herfst van volgend jaar op een doorstart aan de Topsportschool in Gent.

1 opmerking:

  1. Super Kenji,je kunt het en je komt er wel we gaan alvast👍👍👍hee .Veel liefs van mij en Etienne hierboven 😢xxx

    BeantwoordenVerwijderen