zaterdag 23 november 2019

Wesley Van Dyck: 
Beker van België was de kurk 
op de kroon van zijn bestjaar

Wesley Van Dyck realiseerde in 2019 zijn beste seizoen, dat hij bekroonde met een nipte (één puntje meer dan Jochen Deweer, de laureaat van 2016) overwinning in de Beker van België. Wesley had daar niet bepaald op gerekend, maar bracht het met ereplaatsen in Schoten (elfde), Wieze (vierde), Zandhoven (vijfde), Hulshout (derde) en Momignies (zevende) toch voor mekaar.

“Ik wilde in Erezée, de voorlaatste manche, een beslissende kloof slaan maar ik bleef er door onderkoeling steken op de 22ste plaats en liep slechts vier punten verder uit”, legt Wesley uit. “Zo werd de slotmanche in Momignies toch nog spannend.”
“Op het kampioenschap van België in Habay-la-Neuve, drie weken eerder, was mij hetzelfde overkomen als in Erezée”, vervolgt Wesley. “Regen en kou ondermijnden ook daar mijn prestatievermogen en verwezen mij naar een schamele 32ste plaats. Ik verkeerde nochtans in bloedvorm want ik was vier dagen eerder (na Tim Merlier en Roy Jans)  derde geworden in de profkoers van Heusden.”
In zijn heuglijk 2019 was er meer dan de Beker van België want Wesley won eveneens in Puivelde, Oordegem, Ertvelde-Kluizen en Wakken. Hij behaalde ook podiumplaatsen in het kampioenschap van Oost-Vlaanderen, de G.P. Etienne De Wilde, de Schaal Schoeters in Beveren-Waas en de Omloop van het Hoogserlei in Tielt.
Of dat fraaie ensemble op zijn 25ste de profgedachte, waarvan hij even nipte bij Beat, niet doet heropflakkeren?
“Toch niet”, weerlegt Wesley, “Ik heb er in 2018 bij het Beat C.T. van geproefd en kwam er gauw achter dat dit objectief voor mij te hooggegrepen is. Een toonaangevende rol bij de eliten zonder contract in combinatie met een leuke job spreekt mij zoveel meer aan. Ik was met een tijdelijk contract aan de slag bij Ikea in Gent, waar ik slaapkamers verkocht. Nu wacht af hoe ik de selectieproeven aan de Politieschool in Brussel  doorgekomen ben.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten