zondag 10 november 2019

Door de would be opvolger van Cibel 
aan Tarteletto-Isorex te koppelen


Peter en Gaspard moesten de krachten bundelen

Het continentale Tarteletto-Isorex heeft een gedaanteverwisseling in een upgradeverlengd.
David Boucher en Jordi Van Dingenen stoppen. Jelle Mannaerts, die daarna kampioen van België bij de eliten zonder contract werd, muteerde naar  Hubo - Titan Cargo. Jelle Cant, Arne De Groote, Niels De Rooze, Floris Gerts, Kirill Pozdnyakov, Abram en Michiel Stockman, en Polychronis Tzortzakis kregen de buitenwacht.
Jonas Goeman, Thomas Joseph, Ylber Sefa, Elias Van Breussegem, Julien Van den Brande en Maxime Vantomme blijven.
Jordy Bouts (EFC-L&R-Vulsteke), Stijn De Bock (Canyon - dhb p/b Bloor Homes), Maxime De Poorter (Espoir Cycliste Saint-Etienne - Loire), Daniel Gardner (Gr.-Br.), Michael Van Staeyen (Roompot-Charles) en Enzo Wouters (Lotto-Soudal) zijn de nieuwkomers.

Er zouden bij Tarteletto-Isorex nog enkele plaatsjes te begeven zijn. Waarom niet de beste elementen van het abdicerende Cibel geëngageerd? Zeker Tuur Deprez (die Gaspard in Harelbeke zo blij maakte met zijn tweede plaats), Gianni Marchand, Jacob Relaes en Lennert Teugels zouden een fikse meerwaarde betekenen net als Mathias De Witte, die in 2017 één van de besten was bij Cibel.
Onbegrijpelijk dat Peter Bauwens en Gaspard Van Peteghem de beperkte middelen niet bundelen om door te stoten naar het pro continentale niveau. Dat zal nu wel niet meer lukken aangezien er van de aangekondigde opvolger van Cibel niets in huis komt. want op de Bond hoorde men daar niets over en de deadline verloopt vandaag. De betrokken renners werden dus lelijk aan het lijntje gehouden.
Stuitend in dit verhaal is ook dat het ego (wie de stuurknuppel van de volgwagen mag beroeren) kennelijk belangrijker dan het collectief belang van een vijftiental coureurs die een plaats in het pro continentale peloton verdienen.

1 opmerking:

  1. Klopt Bernard maar dit zou ook een boeltje worden vrees ik. Tarteletto heeft een hele mooie upgrade gedaan maar dat is het dan ook. Er zou een nieuwe frisse wind nodig zijn in het Belgische continentale wielrennen. Een nieuwe ploeg met op en top begeleiding en waar het niet om geld draait maar om het groeien van het project. Dit in resultaten als in omkadering.

    BeantwoordenVerwijderen