dinsdag 11 oktober 2022

Waarom zou hij? Hij moet nog … 50 jaar worden!

 

Mario WILLEMS

stopt (nog niet)

 

Zoon Warre groeit door bij de nieuwelingen

 

 

Mario Willems heeft dit seizoen slechts één keer gewonnen maar op 8 augustus was het in Lokeren-Heieind één met duidelijke meerwaarde want aan 46,54 km./u. met 14” voorsprong behaald op Rutger Wouters, de primus-inter-pares bij de elite 2. De ietwat tendentieuze vraag moet dus gesteld worden hoe dat ging.

“Ik kende een superdag”, verduidelijkt Mario, “en het koersverloop viel in de juiste plooi. Rutger demarreerde maar werd teruggepakt, ik versnelde en er werd geaarzeld. Zoek er niet achter water niet is.”

Mario is onder een gunstig gesternte geboren: op dezelfde heugelijke 17 juni geboren maar in een ander jaar (1973) dan onder anderen muzikale duizendpoot Barry Manilow (1943), Eddy Merckx (1945), Adrie van der Poel (1959), Sven Nys (1976), Venus Williams (1980). Dat helpt kennelijk.

 


Mario was in 1992 een debuterende liefhebber wat betekent dat hij dit jaar zijn 31ste campagne rondde. Onwaarschijnlijk temeer hij er nog steeds nièt voor spek en bonen tussenrijdt.

“Ik doe het graag en nog altijd vrij goed”, reageert Mario. “Indien ik tussen mijn kader hing dan zou het rap gedaan.”

 




Mario wil het (verder bij Shifting Gears) kennelijk nog wat rekken maar zelfs indien niet, dan nog zal hij nièt in een zwart koersgat belanden. De opvolging is immers verzekerd door Warre die (°24 september 2007) als één van de jongste eerstejaarsnieuwelingen uitstekend debuteerde en na negen top tienen vanaf september een gretige hand uitstak naar een eerste overwinning: 2de (na Tommy Delestrait) in Machelen, 2de (na Lowiek Misseeuw) in Pittem en 3de (na Louis Weyts en Maurice Hoorens) in Lotenhulle. 

Toch is het nog niet helemaal zeker dat de zoon de papa al in 2023 van de competitiefiets zal verdringen,...

“Ik ben er nog niet uit”, bekent Mario. “Toch zal het ooit zover zijn. Wanneer? Ooit!”, laat hij niets aan onduidelijkheid over. “Zelfs ik heb geen patent op de eeuwige jeugd. In afwachting wil ik het nog zo lang mogelijk rekken met een scherpe geest in een gezond lichaam.”

Mario is dagdagelijks in de weer als onderhoudstechnieker bij Adient, een Volvo-toeleverancier in Assenede. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten