woensdag 15 januari 2020

Jari SNYERS, de aller-
éérste winnaar van 2020

De toon is intussen al een eerste keer gezet want Jari won vorige zondag de eerste manche van de acht(zon)daagse Volta La Marina in Parcent (Sp., Allicante) met een eclatante overwinning, waarvoor hij de beruchte Coll de Rates moest bedwingen.

Jari SNYERS wint de openingsmanche van de acht(zon)daagse Volta La Marina.
(Foto Gavin Morton - siempreciclismo)

“Ook de twee volgende zondagen zal ik daar van de partij zijn maar daarna keer ik naar huis terug in de aanloop naar de Ster van Zwolle, op schrikkeldag de openingsmanche van de Nederlandse Topcompetitie waarop ik mijn zinnen zet. Het weekend daarop begint het Vlaamse voorjaar met Brussel-Zepperen."

Jari Snyers behoort met Eddy Planckaert (1974 en 1975) en Eric Vanderaerden (1978 en 1979) tot de happy few die tweemaal op een rij kampioen van België nieuwelingen werd.
In tegenstelling tot zijn illustere voorlopers ziet het er sterk naar uit dat de bijna 23-jarige Lummenaar niet naar de beroepscategorie zal doorstoten.  Hij heeft andere pijlen op zijn boog want hij is de trotse bezitter van een bachelor bedrijfsmanagement richting marketing & sportmanagement. 

“Schrijf mij toch maar nog niet af “, maant Jari aan. “Dat doe ik zelf in geen geval, integendeel wil ik er nog eens vol tegenaan gaan. Ik moet tenslotte nog 23 jaar worden met niet al te veel koersdagen op de teller aangezien ik van juni  2014 tot maart 2015 out of competition was, eerst door een appendix en daarna door een aanslepend knieletsel.”
“Mijn afsluitende campagne bij de beloften in 2019 bracht niet wat ervan verwacht werd”, geeft Jari ootmoedig toe, “maar de omstandigheden zaten lelijk tegen. Over de perikelen met het Aluvano Development Team heb ik het liever niet. Verder ontbeerde ik dat tikkeltje meeval om mijn regelmaat met een exponerende zege te bekronen. Dat zou een ander licht op mijn prestatiestaat hebben geworpen. Wel kon ik eindelijk nog eens (regionaal) winnen: eind maart in Amay en begin september in Diegem. Mijn vorig succes dateerde al van 7 augustus 2016 (in Rapertingen).”
“In 2019 moet het inderdaad beduidend meer zijn”, beseft Jari. “Bij Acrog-Tormans kom ik uitstekend terecht. Tom Cleeren en Roger Loysch staan garant voor een perfecte omkadering.”

Jari Snyers ziet het helemaal zitten, al beseft hij dat er eind 2020 nog steeds meer vraag dan aanbod zal zijn inzake het aantal te begeven plaatsen in het profpeloton en dus zal het er tijdens de voorafgaande maanden boenk op moeten zijn om één van de zeldzame uitverkorenen te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten